پرس آموز

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفر تا 100 آموزش نصب وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) رایگان هستش که برای راه‌اندازی سایت‌ و فروشگاه اینترنتی بکار میره. با پرس آموز همراه باشید تا بطور کامل آموزش نصب وردپرس را یاد بگیرید.

وردپرس چیست؟

قبل از آموزش آموزش نصب وردپرس بصورت کاملاً رایگان باید در ابتدا با وردپرس آشنا بشیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) رایگان و متن بازه که برای ساخت و مدیریت وب سایت‌های پویا و داینامیک استفاده میشه. وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و برای قالب بندی وب سایت از HTML، CSS و جاوا اسکریپت استفاده می‌کند.

با استفاده از وردپرس کاربران می‌توانند به سادگی مطالب و تصاویر را در وب سایت خود منتشر کنند، پست‌های وبلاگی بنویسند، اسلایدشو‌های تصویری و ویدئویی ایجاد کنند و محتوای دیگری را اضافه کنند. WordPress به عنوان پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوا در جهان شناخته شده است. تاکنون بیش از 34 درصد از کل سایت های جهان با استفاده از آن راه اندازی شده اند.

همچنین وردپرس از افزونه‌ها و پوسته‌هایی که کاربران می‌توانند دانلود و نصب کنند، پشتیبانی می‌کند که امکانات وب سایت را افزایش داده و به طور کلی به توسعه وب سایت کمک می‌کند. شما می تونید با نصب افزونه ووکامرس یه فروشگاه اینترنتی بی نقص را راه اندازی کنید و در آن به فروش محصولات تون مشغول شوید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که برای بسیاری از وبسایت ها استفاده می‌شود. این سیستم به کاربران اجازه میده که با استفاده از ابزارهای گرافیکی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی، مطالب، محصولات، تصاویر و ویدیوها را به سادگی در سایت خود قرار دهند.

از ویژگی‌های وردپرس می‌توان به سادگی نصب و استفاده، بهینه سازی موتورهای جستجو، پشتیبانی از چند زبان و امنیت بالا اشاره کرد. اگر شما هم قصد ایجاد وبسایت یا فروشگاه اینترنتی کوچکی دارید، وردپرس یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

برای نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، ابتدا باید یک محیط مجازی مانند XAMPP یا WampServer را نصب کنید. پس از نصب XAMPP یا ومپ سرور، وارد پوشه htdocs در زمپ و www در ومپ سرور واقع در محل نصب این برنامه ها شوید و پوشه دیگری با نام دلخواهی خود برای وب سایت تان ایجاد کنید.

دانلود وردپرس:

سپس فایل زیپ وردپرس را از وب سایت رسمی آن که لینک دانلود وردپرس را در بالا برای شما قرار داده ایم، دریافت کرده و به پوشه ای که ساخته اید انتقال بدید.

پیشنهاد مطالعه:

صفر تا 100 آموزش Xampp

پس از آن، فایل زیپ وردپرس را آنزیپ کرده و تمام محتویات پوشه WordPress را به پوشه ساخته شده منتقل کرده و پوشه WordPress را حذف کنید. یعنی تمام فایل های وردپرس باید در پوشه ساخته شده توسط شما در htdocs یا www قرار گرفته باشد.

فایل wp-config-sample.php موجود در پوشه را به wp-config.php تغییر نام داده و اطلاعات دیتابیس خود را وارد کنید. برای ساخت دیتابیس به منوی phpMyAdmin در XAMPP بروید و دیتابیس جدیدی برای وردپرس خود ایجاد کنید.

ویدیو نحوه ساخت دیتابیس و یوزر در phpmyadmin

نحوه ساخت دیتابیس در لوکال هاست

برای ساخت دیتابیس در لوکال هاست، ابتدا سرور مجازی زمپ یا ومپ را روشن کرده و داخل مرورگر خود به آدرس localhost/phpmyadmin وارد شوید. سپس در فیلد Username عبارت root را تایپ کرده و فیلد Password را خالی بگذارید و لاگین کنید.

روی New کلیک کرده، در فیلد “Database Name” نام مورد نظر خود را تایپ کرده و در قسمت “Collation” می‌توانید نوع دیتابیس خود را انتخاب کنید که پیشنهاد ما گزینه utf8mb3_general_ci می باشد. در نهایت با کلیک بر روی دکمه “Create” دیتابیس خود را راه اندازی کنید.

برای ساخت دیتابیس در لوکال هاست نیازی به ایجاد User نیست، اما اگه تمایل داشتید می توانید با تماشای ویدیو بالا با نحوه ساخت User در phpmyadmin هم آشنا شوید.

بعد از ساخت دیتابیس، می‌توانید به آن متصل شده و جداول مختلف را جهت ذخیره و مدیریت داده‌ها ایجاد کنید. به طور کلی، لوکال هاست هایی مانند xampp یک مجموعه ابزار است که شامل Apache، MySQL و PHP می باشد که برای توسعه وب سایت و برنامه نویسی تحت وب استفاده می‌شود.

پس از ساخت دیتابیس در لوکال هاست، نوبت به نصب وردپرس میرسه. برای این منظور، فایل wp-config.php را با یک ویرایشگر متنی باز کرده و مقادیر زیر را با مقادیر پایگاه داده خود جایگزین کنید:

				
					define('DB_NAME', 'database_name_here');
define('DB_USER', 'username_here');
define('DB_PASSWORD', 'password_here');
				
			

بجای database_name_here نام دیتابیس خود را وارد کنید، بجای username_here نام کاربری که طبق آموزش ویدیو بالا ایجاد کردید را وارد کنید. اگر شما به ساخت یوزر اقدام نکرده اید باید در این قسمت عبارت root را جایگزین کنید. در آخر هم بجای password_here رمز عبوری که برای نام کاربری تون قرار داده اید را وارد کنید.

اگه در لوکال هاست نام کاربری نساخته اید پس باید قسمت password_here را خالی بگذارید و فایل wp-config.php را ذخیره کردید و ببندید. راستی هنگام وارد کردن تمام اطلاعات دیتابیس، رعایت کردن حروف بزرگ و کوچک الزامیست. به دو مثال زیر توجه کنید.

بدون ساخت نام کاربری در لوکال هاست: 

				
					define('DB_NAME', 'MyDataBase');
define('DB_USER', 'root');
define('DB_PASSWORD', '');
				
			

وقتیکه نام کاربری در لوکال هاست ایجاد کرده ام: 

				
					define('DB_NAME', 'MyDataBase');
define('DB_USER', 'MyUser');
define('DB_PASSWORD', 'Aa1112233');
				
			

پس از ویرایش فایل wp-config.php مرورگر خود را باز کرده و وارد لینک localhost/Your_Folder_Name شوید. بجای عبارت Your_Folder_Name نام پوشه ای را که در htdocs زمپ یا www ومپ ساخته اید را جایگذاری کنید. برای مثال من نام پوشه را mywebsite گذاشته ام و در مرورگر وارد لینک localhost/mywebsite شدم.

طبق تصویر زیر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در فیلد عنوان سایت، نام سایتی را که تمایل دارید ایجاد کنید قرار بدید، اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور، همان اطلاعات ورود شما به پیشخوان وردپرس خواهد بود پس این دو مورد را به خاطر بسپارید یا در جایی ذخیره کنید.

در فیلد ایمیل، ایمیل شخصی خود را وارد کنید، ایمیل وارد شده به عنوان ادمین سایت خواهد بود. بر روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک کنید. تبریک! سایت شما دایر شد. سپس دکمه ورود را کلیک کرده تا به صفحه ورود به پیشخوان وردپرس هدایت شوید. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد پیشخوان وردپرس شوید، کار نصب وردپرس تمومه!

راستی برای دسترسی به پیشخوان وردپرس هم به لینک localhost/Your_Folder_Name/wp-login.php وارد شوید.

آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل

در هاست های مجهز به سی پنل قسمتی وجود دارد به نام WP Toolkit که تمام کار نصب وردپرس بر روی هاست را براحتی برای شما انجام می دهد.

آموزش نصب وردپرس در WP Toolkit

برای نصب وردپرس، ابتدا وارد سی پنل هاست خود شده و وارد قسمت WP Toolkit شوید. روی دکمه Install WordPress کلیک کنید تا صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز شود. سپس موارد خواسته شده را وارد کنید.

اگر می خواهید سایت شما بدون هیچ ساب فولدری در دامنه اصلی نمایش داده شود، فیلد نمایش داده شده در تصویر (Installation directory) را خالی بگذارید. با پر کردن این فیلد وبسایت شما در ساب فولدر دامنه اصلی نمایش داده می شود. برای مثال من داخل فیلد، عبارت mysite رو تایپ کردم و این بدین معناست که دامنه سایت وردپرسی من به این صورت خواهد بود:

mydomain.com/mysite

در فیلد Website title عنوان سایت تون رو قرار بدید، موارد دیگر رو مانند تصویر زیر پر کنید، در قسمت Username، Password و Email به ترتیب نام کاربری، رمز عبور و ایمیل ورود به پیشخوان وردپرس را وارد کنید.

همین طور در فیلد Database Name و Database user name و Database Password به ترتیب نام دیتابیس، نام کاربری دیتابیس و رمز عبور آن را وارد کنید تا این ابزار طبق اطلاعات داده شده توسط شما اقدام به ساخت دیتابیس برای سایت شما بکند. در آخر روی Install کلیک کن تا کار نصب آغاز شود، به همین راحتی!

آموزش نصب وردپرس در Cpanel

برای نصب وردپرس در سی پنل، باید ابتدا وردپرس را از وبسایت رسمی خود که لینک آن را در بالا برای شما قرار داده ام، دانلود کنید و بعد فایل زیپ را آنزیپ کرده و به کمک برنامه های FTP مانند FileZilla فایل های وردپرس را در مسیر public_html آپلود کنید. سپس باید یک دیتابیس، یوزر و نام کاربری در سی پنل ایجاد کنید.

در سی پنل، شما می توانید با ورود به قسمت “MySQL® Databases” دیتابیس های خود را ایجاد کنید. برای ساخت دیتابیس، ابتدا این بخش شوید، در فیلد Create New Database نام دیتابیس خود را وارد کرده و گزینه Create Database را بزنید.

بعد در قسمت Add New User نام یوزر خود را وارد کنید، پسورد خود را برای این کاربری تایپ کنید (پسورد قرار داده شده را در جایی ذخیره کنید) و Create User را بزنید تا کاربری ایجاد گردد.

در قسمت Add User To Database باید کاربری ایجاد شده را به دیتابیس تعریف کنیم. برای اینکار روی دکمه Add کلیک می کنیم و در صفحه باز شده، تیک گزینه ALL PRIVILEGES را می زنیم تا تیک تمام گزینه ها فعال شود و در آخر روی دکمه Make Changes کلیک می کنیم تا تمام مراحل ذخیره گردد، دیتابیس ساخته شد.

بعد از انجام مراحل فوق، طبق آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست پیش بروید که تمام مراحل نصب وردپرس در هر دوی آن ها با هم یکسان می باشد.

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

تمام مراحل نصب وردپرس روی دایرکت ادمین، مانند سی پنل هستش با این تفاوت که در دایرکت ادمین قسمت ساخت دیتابیس MySQL Management می باشد.

برای ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین، وارد قسمت MySQL Management شده و گزینه Create New Database را انتخاب کنید. سپس در فیلد Database Name، نام دیتایس خود، در فیلد های Database User و Database Password به ترتیب نام کاربر دیتابیس و رمز عبور آن را وارد کرده و در جایی ذخیره کنید. گزینه Create Database را بزنید تا دیتابیس ساخت شود.

بعد از طی کردن مراحل فوق به سراغ نصب وردپرس روی دایرکت ادمین می رویم. تمام مراحل آن با آموزش نصب وردپرس روی سی پنل که در بالا به آن اشاره کرده ایم یکسان است. تمام موارد را انجام بدید و اگر در جایی به مشکل برخورد کردید در بخش دیدگاه ها آن را با پرس آموز در میان بگذارید تا با کمال میل شما را راهنمایی کنیم.

دریافت لینک کوتاه مطلب
کپی شد
https://www.porsamoz.com/?p=337 کپی شد
فیسبوک
توئیتر
لینکدین
واتساپ
تلگرام
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب پربازدید
مطالب پیشنهادی